Havahduin tänään siihen, että mun langattoman täristimen, SmartShaker 3, appi ei ole enää App Storessa saatavilla. Sain tämän apuvälineen sairaalasta ja tämä on ensimmäinen kerta, kun näin on käynyt.
Ilmoitin toki asiasta sairaalan kuntoutusohjaajalle, joka tosin ei jostain kumman syystä about ikinä vastaa mulle ensimmäisellä yhteydenotto kerralla.
Erikoinen keissi kyllä. Entä jos olisin vähän aikaisemmin nollannut puhelimeni tai kyseinen sovellus on ollut jostain syystä pois käytöstä hetken aikaa ja haluan asentaa uudelleen? Niin, eihän se nyt enää onnistu ja täristimestä tulee näin ollen täysin käyttökelvoton. Vekotin toimii ainoastaan sovelluksen kautta.
Mietin vain, että onko sairaalan vastuulla katsoa, että apuvälineiden käyttämät sovellukset ovat ajan tasalla ja toimivia, vai eikö ne katso yhtään ja toivovat vain parasta?
Tilannepäivitys: Kuntoutusohjaaja vastasikin heti ensimmäisellä yhteydenotto kerralla ja selitti tilanteen. Asiaa selvitellään parhaillaan. Ilm. valmistajalla oli mennyt Apple sertifikaatit vanhaksi ja sovellusta ei voitu tarjota App Storessa. Ja lisäsin tekstiin laitteen tarkempi tuotenimi, eli SmartShaker 3.